söndag 15 december 2019

v.51 - IS

Här kommer  Årets sista ord/tema att tolka i denna utmaning  , sen tar vi jul och nyår ta en massa bilder och njut av en härlig jul


 Stort Tack alla underbara Bloggare och tema tolkare,  

Ni har gjort ett fantastiskt jobb med alla era underbara bilder trots att min tid inte räckt till som jag velat att sätta ihop 4 bilder varje vecka har ni verkligen fortsatt 

 STORT TACK för det , Ni är verkligen bäst !


Jag funderar fortfarande om jag ska fortsätta utmaningen och i så fall i vilken form,  gillar ni att orden är satta för hela året ? 

VAD ÄR BÄST OCH SÄMST MED UTMANINGEN ?
snälla kom gärna med dina åsikter  ifall jag fortsätter vill jag göra det bästa av denna utmaning :)

Sen hoppas jag som vanligt 
att ni tittade in hos varandra
 För alla har som sagt sina egna underbara Tolkningar på Ordet. 

ALLA är välkomna att vara med att tolka ordet på sitt sätt !!



GLÖM INTE ATT JUST DIN TOLKNING är LIKA UNIK och PERFEKT som ALLA ANDRAS

Kram
❤  Susanne ❤

HÄR nedan hittar du dom Ord/ Tema-fotografer som är med denna vecka

(jag försöker så länge det går med den gamla versionen, när det inte fungerar maila gärna mig på gemsofmylife@gmail.com

22 kommentarer:

  1. Tack själv för allt fantastisk jobb då åtagit dig. Det har varit så roligt. Hoppas verkligen att du vill fortsätta nästa år. Jag tycker att det är bra som det är. Bra att få orden för hela året direkt, så att man får möjlighet att förbereda.
    Skickligt av dig att hitta ord, som kan tolkas på flera sätt. Jag önskar dig en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR. Hälsningar Birgitta

    SvaraRadera
  2. PS Jag hittar inte länken där jag skall länka mitt inlägg på is. Du talar om någon Ny version. Förstår ej.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är är bra orden för hela året, även om jag inte tänker så långt i taget, men årslistan är fin att ha där. Men hur känns det för dig att knäcka så många ord på en gång? Nu har ju det funkat så bra hela tiden, men jag frågar ändå. Behöver du så lägg halvårsvis kanske?
    Det går ut på ett att ha sina egna utmaningar i orden och att få med sig andras. Det vidgar vyerna!
    Gott for kropp o själ o allmänbildningen Själen särskild gillar att ha kul :-)
    Än en gång Sanna tack ordpärlan! God jul och gott nytt år!<3
    Hittar heller inte någon länk att lägga mitt bidra i .... det kommer nog.

    SvaraRadera
  4. Heisann, jeg ser heller ikke linken, innlegget finnes her: https://viltogvakkert.blogspot.com/2019/12/is.html - ha riktig fin førjulsuke alle sammen!

    SvaraRadera
  5. Kom på att kanske du vill ha assistans med orden, vi är ju många i gruppen som kan turas om, om så skulle vara. Skrev i en grupp en gång då vi alla som deltog hade varsin månad och satte tema ... en tanke bara ...

    SvaraRadera
  6. Tack för storartat arbete med veckotemat! Angående fortsättning så tycker jag inte man behöver ha alla temaord för hela året tillgängliga, och jag tycker också att vi som deltar och vill kan komma med förslag till ord. Men om du föredrar att göra hela jobbet själv så inte mig emot. Jag hakar på, men kan också tänka mig att bidra med ett ord eller två...

    SvaraRadera
  7. Jag kan bara hålla med om att du gör ett storartat jobb och jag gillar utmaningen som den är. Behöver du hjälp att hitta på ord så säg bara till så kan vi tillsammans försöka få fram lite ord att tolka. Vi behöver absolut inte alla ord direkt vid årets start om det känns övermäktigt att få till det.

    SvaraRadera
  8. Mitt bidrag på temat IS gäller vecka 50:s, Återblick. Länkningen fungerade inte när jag skulle skicka in det.

    SvaraRadera
  9. Ha en riktig god jul og takk for at du legger ned litt jobb i dette her. Det er inspirerende å være med på, selv om jeg hadde en pause midt i året. Gleder meg til neste år om du vil fortsette. Om du synes det er mye jobb kan du jo legge ut månedsvis, fire ord om gangen.

    SvaraRadera
  10. Vilket fantastiskt jobb du lägger ner på detta. Och det är så roligt. Väldigt roligt att också se hur ett ord kan få så många härliga tolkningar. Så om du orkar skulle jag väldigt gärna vilja att du fortsätter. Och kanske blir det bra med orden för ett halvår i taget. Om du vill ha hjälp med orden är vi många som deltar och alla skulle ju kunna föreslå ett ord så kan du sedan välja. Bara ett förslag för jag vet att du har mycket om dig. Vill gärna passa på att önska dig och de dina en riktigt God JUl och ett Gott Nytt År.
    Varm kram

    SvaraRadera
  11. Tack för en rolig fotoutmaning! Jag tycker att det är bra att få orden för hela året, för att kunna börja klura på dem och planera vad som ska fotas. Ibland så springer man på temat veckor i förväg. :-) Jag kommer dock göra ett uppehåll för 2020, som jag också har skrivit i veckans bidrag. Det har varit stimulerande att vara med och det har hållit igång mitt fotograferande men nu på slutet så har det blivit mer mobilbilder på grund av tidsbrist. Men jag kommer besöka fotoutmaningarna även i fortsättningen. Å, vem vet jag kanske hakar på under året.

    SvaraRadera
  12. Tack för allt arbete du lägger ner på "Veckans ord"! Jag hoppas du orkar fortsätta också nästa år. Det är så kul med ord som kan tolkas på olika sätt, det blir en skön spridning på våra inlägg. Jag tycker det har fungerat bra med att få orden för hela året men är givetvis öppen för en eventuell förändring.
    Önskar dig GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  13. Säger som föregående talare: tusen tack för ett fantastiskt jobb du gjort både 2019 och i år. Å vi har verkligen tittat in hos varandra kan jag säga:-)
    Om du känner för det och orkar med, så hoppas jag verkligen att du vill fortsätta med utmaningen. Tycker årslistan är perfekt som den är. Man har liksom nåt att se framemot varje vecka.
    Tänker också som flera andra - om du behöver hjälp med förslag till nya ord säg bara till här i ett inlägg.
    Önskar dig en riktigt God Jul och ett toppen 2020!

    SvaraRadera
  14. Tack för i år! Dina teman gör att man får använda hjärnan lite mera. Väldigt trevligt. Jag tycker det är bra med en lång lista på ord. Det är inte alltid det går att delta, brist på tid och idéer, men då är det bra att veta vilka teman som kommer. Orkar du, så är det jätteroligt om du vill fortsätta. Ha en fin julhelg!

    SvaraRadera
  15. Tack för i år, och god jul och ett bra 2020!

    SvaraRadera
  16. Tack Sanna för allt jobb du lägger ner på denna roliga utmaning. Du har ju fått flera förslag, så gör som du känner funkar bäst för dig! Önskar dig en fin jul och ett gott nytt år!

    SvaraRadera
  17. Tusen takk for alle fine utfordringane du har gitt oss.
    Det har ikkje alltid vore enkelt å finne ut av orda då vi har forskjellige språk,
    men det har vore spennande.
    Og, eg er stolt over å ha skrive innlegg om kvart ord i 2019.
    God jul !

    SvaraRadera
  18. Du gör det så bra! Dock har jag inte varit med så många gånger men kan allt skärpa mig. Nu har jag ett annorlunda jobb och ska kunna vara med mer. Teman för hela året är bara kul. Då kan man spara om man vill eller ta bilder för varje tema. Hoppas du fortsätter. God Jul och tack för i år :)

    SvaraRadera
  19. Älskar den här utmaningen och är jättetacksam över att du ställer upp och kör den. Tycker det fungerar bra som det är och utmaningarna är lagom knepiga.
    God Jul så ses vi på andra sidan årsskiftet.

    SvaraRadera
  20. Stort TACK till dig för det gångna året! :-) En superrolig utmaning som vi är många som gillar. Finns inget som är sämst med utmaningen, det bästa för min egen del är att jag får hjälp att gallra bland alla skyltar som finns för att försöka få till en röd tråd till BPs Skyltsöndag. Sen är det såklart skoj att se alla andras tolkningar också.

    Jag hoppas innerligt att du har lust och ork att fortsätta även nästa år :-D

    God Jul och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  21. Kram och tack för alla era fina kommentarer
    Kan inte låta bli och fortsätta med så underbara människor som kämpar med ord / teman varje vecka NI ÄR BÄST
    Tack finaste sötnosar !
    KRAM

    SvaraRadera
  22. Heisann Sanna, så bra at du fortsetter, da blir det ett år til med nye utfordringer. Takk. Ønsker deg alt godt i det nye året, nyttårsklem fra Vilt og vakkert

    SvaraRadera