söndag 4 april 2021

v.14 Vakna

GEMSWEEKLYPHOTOCHALLENGE

v.14

Vakna
(wake)



ALLA är välkomna att vara med att tolka ordet på sitt sätt !!
ps. GLÖM INTE ATT DIN TOLKNING är LIKA UNIK och PERFEKT som ALLA ANDRAS. ds.


Något som får mig att vakna upp ordentligt hur trött jag än är, är verkligen alla dessa spindlar som nu börjar dyka upp, jag har fobi mot spindlar i alla former och storlekar 

Kram
❤  Susanne ❤


HÄR nedan hittar du dom Ord/ Tema-fotografer som är med denna vecka

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

10 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt! Spindlar har alltför många ben och har dessutom alltför många ben... ;-)
    Ha ett fint upplopp på den glada påsken - förhoppningsvis utan spindlar :-D

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Den tolkning gillar jag:-) Eller rättare sagt jag förstår att du vaknar när du ser en spindel. Min man har också spindelfobi, medan jag bara dödar dom rakt upp och ned. Maken som annars räddar allt småkryp som jag har fobi för, ja, jag blir smått hysteriskt alltså om jag ser en larv till exempel...

    Tusen tack för det inlägget. Du räddade temat för mig, tror jag i alla fall, för jag hade ingen ide alls hur jag skulle tackla temat. Kram tjejen:-)


    PS. I vår lägenhet finns det som tur är så gott som inga spindlar. DS.

    SvaraRadera
  3. Jag är imponerad av att du delar en bild på din fobi...den där var riktigt skitläskig! Den ser gigantisk ut! Jag har också spindelfobi så detta var riktigt obehagligt att komma hit denna gång!

    SvaraRadera
  4. Nej spindlar är inte kul. Det var ingen snäll bild du la upp, jag måste kika med ena ögat och blunda med det andra medan jag snabbt scrollar förbi. Men jag vaknade ju trots morgonens yrsnö :)

    SvaraRadera
  5. Nej, spindlar är inte mina favoriter heller. Tycker de har en tendens att finnas där vi inte vill ha dem. Och nu på våren vaknar de verkligen upp igen. Lyfte ut en idag från vardagsrummet.
    Tycker du fick till en bra bild på spindeln trots att du inte gillar dem.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Heisann, alt mulig våkner til liv nå, og det er om å gjøre å legge go´sida til og tenke : edderkoppen gjør en god jobb for oss, flott at den er her!
    Bare sjekk: https://www.nrk.no/livsstil/derfor-skal-du-ikke-drepe-edderkoppene-1.14166916

    SvaraRadera
  7. Den hade i alla fall inte håriga ben alltid något :)

    SvaraRadera
  8. Fy för spindlar. Vi har haft en hel del spindlar i området där jag bor men numera har spindlarna visst flyttat till annan ort!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Jag hann som vanligt inte med - men kastade in mitt bidrag när klockan var 21.41 i Finland :-)
    https://debutsky.com/2021/04/11/veckans-ord-vakna/

    SvaraRadera