söndag 18 april 2021

v.16 Sticka

GEMSWEEKLYPHOTOCHALLENGE

v.16

STICKA
(sting, knit)



ALLA är välkomna att vara med att tolka ordet på sitt sätt !!
ps. GLÖM INTE ATT DIN TOLKNING är LIKA UNIK och PERFEKT som ALLA ANDRAS. ds.

Vi har vår "drottning" en kaktus som dottern satte en princesskrona på, och så blev det vår "drottningblomma" :) en stingslig dam som man verkligen bör akta sig att sticka sig på.

Kram
❤  Susanne ❤


HÄR nedan hittar du dom Ord/ Tema-fotografer som är med denna vecka

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

13 kommentarer:

  1. Den drottningen är inte att leka med... ;-)

    SvaraRadera
  2. En "prickly pear" kaktus som jag inte vet det svenska namnet på. Måste säga att jag fördrar drottningsblomma:-) Importerade vår "drottningblomma" från Teneriffa på 1990-talet. Den bar till och med frukter eller om de kallas blommor. Den överlevde mot all förväntan i minst tio år. Då glömde jag ta in kaktusen från balkongen en natt då det blev minusgrader. Ja, åsså dog den. Det var ingen vacker syn kan jag säga...

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är som jag verkar det som blommor ska vara överlevare i min närvaro haha.. mina gröna fingrar har dock blivit bättre med åren jag lär mig sakta men säkert har inte råd att handla nytt varje år haha.
      kan tänka mig att det blev geggit

      Radera
  3. Ein königlicher Kaktus, großartig !

    SvaraRadera
  4. Vilken bra tolkning!Verkligen en ståtlig och stickig kaktus. Men den kändes genast mindre taggig med en prinsesskrona på.
    Vet att min mormor hade mängder av gamla, stora och stickiga kaktusar men som alla blommade då och då.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. har aldrig sett den blomma men den som väntar på ngt gott :)

      Radera
  5. Din kaktus har en prinsesskrona. Min kaktus har en bajsblomma, visserligen vacker men stinkande. Din kaktus vinner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj vad är det för kaktus men din har äkta blomma så den vinner :)

      Radera
  6. Kul växt, prata gärna med den men klappa den inte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha presis så men nu måste jag måste byta kruka då den vuxit ur denna, det kommer inte bli kul haha

      Radera
  7. Säger som Ama här - inte att leka med :-)

    SvaraRadera