söndag 2 maj 2021

v.18 Posta

GEMSWEEKLYPHOTOCHALLENGE

v.18

Posta
(post)



ALLA är välkomna att vara med att tolka ordet på sitt sätt !!
ps. GLÖM INTE ATT DIN TOLKNING är LIKA UNIK och PERFEKT som ALLA ANDRAS. ds.
Jag fortsätter med tolkningar från Vietnam.
I Ho Chi Minh staden ligger landets största POSTkontor, en otroligt vacker byggnad som helt klart är värt att besöka även om man inte ska posta ngt brev :)
Arkitekt till denna vackra byggnad var den franske arkitekten Gustave Eiffel
samma man som konstruerat det vackra Eiffeltornet och stommen till Frihetsgudinnan.


ALLA är välkomna att vara med att tolka ordet på sitt sätt !!
ps. GLÖM INTE ATT DIN TOLKNING är LIKA UNIK och PERFEKT som ALLA ANDRAS. ds.
Kram
❤  Susanne ❤


HÄR nedan hittar du dom Ord/ Tema-fotografer som är med denna vecka

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

12 kommentarer:

  1. Visst finns det många vackra postkontor runt om i världen! Snygg bild här hos dig :-)
    När vi var i Vietnam 1994 så postade vi drygt 40 vykort på ett och samma postkontor vid samma tillfälle (jag postade mer förr än nu ;-) ). Ungefär hälften av dom kom fram och den andra hälften har inte nått sina mål ännu. Gissar på att det var nån som snodde åt sig portot som var tämligen dyrt och sen slängde korten...
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte var vi inne för att posta något idag, det var bara en otroligt elegant byggnad vi gick förbi och tittade in i då jag älskar byggnader och bibliotek ( men ngt bibliotek hittade jag inte )så det vart posten och det var som sagt inte illa.
      Ja du det försvann en massa brev jag skickade till min mamma när jag bodde i Thailand som hon aldrig fick heller .. som sagt antagligen värdefulla porton

      Radera
  2. Det är ett otroligt vackert posthus! Jag var nära att lägga ut en nära nog identisk bild men som väl var kollade jag in vad du hade valt. Det är ett knepigt tema den här veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tänkte lika och det är ju våra foton och om vi ngn gång tolkar lika så är det så :)Det är ganska svåra gäller att tänka om lite på en del tror jag :)

      Radera
  3. Det var verkligen ett pampigt postkontor, som dessutom var helt otippat just där i Ho Chi Minh staden. Postkontoret ser nästan ut som en centralstation i en forna öststat. Otroligt vackert! Lustigt att man har ett sådant pampigt postkontor, och ändå skickar man nästintill inga brev längre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gjorde det jag ville gärna tro att det var ett bibliotek först men det gick bra med postkontor också ;) Ja Idag kan man undra vad man ska ha dessa kontor till då vi mailar fotar allt själva och skickar till varandra .

      Radera
  4. Stilig arkitektur! från en tid när post- och telegrafkontor var påkostade statusbyggen även här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer det fanns maffiga postkontor inne i Stockholm också en gång i tiden, men allt ändras bara byggnaderna får stå kvar är jag glad :)

      Radera
  5. En jättefin bild och tolkning av veckans temaord.Kul att hitta denna pampiga byggnad i Ho Chi Min staden. Tänkte som BP mer på en rejäl tågstation.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja påminner om lit tågstationer runt om i Europa :)
      Tack och Kram till dig

      Radera
  6. Verkligen vacker gammal postbyggnad i Vietnam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var den och fortfarande var det fullt med folk som bara vistades där inne ( tror inte många postade ngt ;)

      Radera