söndag 12 september 2021

v.37 HJÄLPA

GEMSWEEKLYPHOTOCHALLENGE

v.37

Hjälpa
(help) 



ALLA är välkomna att vara med att tolka ordet på sitt sätt !!
ps. GLÖM INTE ATT DIN TOLKNING är LIKA UNIK och PERFEKT som ALLA ANDRAS. ds.
Vi håller ju på att renovera och just nu byter vi en vägg mot skjutbara fönster, men har just nu för skydd utåt dubbel byggplast som väggar, 
I torsdags när jag kom upp låg vad jag trodde ett löv mellan dessa "plastväggar" och inte förrän det började röra sig och försöka flyga förstod jag att det var något annat. 
En FLADDERMUS som antagligen kommit in från taket och fastnat däri mellan, 
Jag och min modiga dotter :) fick klippa upp plasten och HJÄLPA den lilla krabaten ut i friska luften igen.
Allt gott och den flög lyckligt iväg:)

Kram
❤  Susanne ❤


HÄR nedan hittar du dom Ord/ Tema-fotografer som är med denna vecka

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

7 kommentarer:

  1. Snygg hjälp till den stackars fladdermusen!

    Vi hjälpte också en fladdermus som hade valt att boa in sig i min sko:

    https://amacasa.wordpress.com/2013/11/12/spoken-och-bilhissar-i-all-ara/

    En nog så uppskakande upplevelse, men vi kom undan med livet i behåll allihopa :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser vi hjälper då alla som har behov och vi kan hjälpa ialla fall :)
      Hur i all världen hittade den in i din sko ?
      Tur att ni liksom vi kom undan med livet i behåll
      KRAM

      Radera
  2. Det var trevligt gjort att hjälpa fladdermusen tillbaka till friheten. Själv hade jag lagt benen på ryggen och flytt fältet. Fladdermus är äckliga om jag ska vara ärlig. Din dotter är nog en verklig djurvän:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vi båda är nog djurvänner, men jag var nog mer skraj än dottern att ens ta i den med handskar och skydd som vi hade haha men som sagt min dotter gillar alla konstiga djur som ödlor ormar och ja fladdermöss haha men jag är mer år hund och katt hållet ;)

      KRAM

      Radera
  3. Så fint att ni kunde hjälpa fladdermusen som nog av misstag hamnat helt fel.Tror den uppskattade livet utanför plasten och att få komma ut i friheten.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror vi också för den var snabbare än vinden iväg när vi tog ut den :)
      KRAM

      Radera
  4. Kul djur som man inte ser så ofta, snällt av henne att hjälpa den.

    SvaraRadera